Általános szerződési feltételek | robot_dreams
A megrendelés állapotának követéséhez, kérjük, engedélyezd e-mailben.
Írd be az e-mailben kapott kódot Írd be az SMS-ben kapott kódot
 
A kód 2 percig érvényes Az SMS-ben kapott kód 2 percig érvényes
Biztosan ki szeretnél lépni?
A munkamenet lezárult
Vissza a kezdőlapra

Általános Szerződési Feltételek

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) a LABA Magyarország Oktatási Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: LABA) által szervezett képzéseken, eseményeken résztvevők közötti szerződés általános feltételeit rögzíti. A szerződés tartalmát képezik az ÁSZF mellett a regisztráció során megadott adatok. 

Jelen dokumentum alapján létrejött szerződés nem kerül iktatásra, vagyis utólag nem hozzáférhető, a szerződés megkötését a regisztrációs adatok valamint az igénybe vett szolgáltatásokra vonatkozó adatok bizonyítják. A szerződés kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek és magyar nyelven íródik. 

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető, bármikor kinyomtatható a LABA által üzemeltetett következő weboldalakról: https://l-a-b-a.hu/aszf, https://skvot.hu/aszf, https://robotdreams.hu/aszf .

1. A szolgáltató adatai
 

Cégnév:

LABA Magyarország Oktatási Korlátolt Felelősségű Társaság

Székhely:

2509 Esztergom, Dorogi út 5-7.

Cégjegyzékszám:

11-09-028188

Nyilvántartó hatóság:

Tatabányai Törvényszék Cégbírósága

Adószám:

28803249-2-11

Felnőttképzési nyilvántartási szám:

B/2020/007050

Képviseli:

Iryna Dykhne, ügyvezető

   

Bankszámlaszám:

11742087-24284743

HU

Számlavezető bank:

OTP Bank Zrt.

   

Telefonszám:

+36 70 536 0665

Honlap:

LABA: https://l-a-b-a.hu

SKVOT: https://skvot.hu

robot_dreams: https://robotdreams.hu

E-mail:

LABA: [email protected]

SKVOT: [email protected]

robot_dreams: [email protected] 

2. Preambulum
 

2.1. A LABA nyilvántartott felnőttképzési intézmény, amelynek nyilvántartási száma: B/2020/007050. A LABA a https://l-a-b-a.hu, https://skvot.hu és a https://robotdreams.hu honlapok üzemeltetője.

2.2. A LABA zárt rendszerű elektronikus távoktatás keretében képzéseket, tréningeket, szemináriumokat, konferenciákat és előadásokat  szervez változatos üzleti, kreatív, informatikai, szaknyelvi és egyéb témákban webinárium vagy más távokatási formában (a továbbiakban: “Esemény”), amely Eseményeket utána az egyes Események aloldalain regisztráló, az Eseményen való részvételhez megfelelő szakmai felkészültséggel rendelkező érdeklődő ügyfelei számára szolgáltatja. Az adott Esemény résztvevőjének minősül az a személy, aki a LABA által rendezett Eseményt – jelen ÁSZF feltételeinek elfogadásával – megrendeli és/vagy azon részt vesz (a továbbiakban: “Résztvevő”).

2.3. A Résztvevő a jelen ÁSZF feltételei alapján veszi igénybe a LABA szolgáltatásait. A LABA az Eseményeket jelen ÁSZF, valamint a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (a továbbiakban: “Fktv.”) és a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II.7.) Korm. rendelet (a továbbiakban: “Fkkr.”) rendelkezései szerint biztosítja a Résztvevő számára.

3. A szolgáltatás megrendelésének menete
 

3.1. Regisztráció. Az érdeklődő ügyfél az adott Esemény dedikált aloldalán található regisztrációs űrlap kitöltésével tud regisztrálni az adott Eseményre. A regisztráció az érdeklődő ügyfél azon szándékának kifejezése, hogy az Eseménnyel kapcsolatban további információt szerezzen. A regisztráció:

  • Nem keletkeztet fizetési kötelezettséget az érdeklődő ügyfél számára;
  • Nem jelent helyfoglalást az adott Eseményre;
  • Nem keletkeztet sem jogot, sem kötelezettséget arra vonatkozóan, hogy az érdeklődő ügyfél az Eseményen részt vegyen.

3.2. Értékesítői megkeresés. A sikeres regisztrációt követően a LABA értékesítője felveszi a kapcsolatot az érdeklődő ügyféllel a regisztrációs formanyomtatványban megadott elérhetőségeken. A LABA értékesítője a kapcsolatfelvétel során:

  • Tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet az adott Esemény témájáról, menetrendjéről és más lényeges jellemzőiről;
  • Felmérheti azt, hogy az érdeklődő ügyfél számára releváns tudást tud-e nyújtani az adott Esemény, ennek keretében az érdeklődő ügyfél számára további Eseményeket ajánlhat;
  • Tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet az Esemény áráról, a lehetséges fizetési módokról és az adott Eseményhez kapcsolódó promóciókról és kedvezményekről;
  • Válaszol az érdeklődő ügyfél kérdéseire.

3.3. Fizetés. Amennyiben az érdeklődő ügyfél úgy dönt, hogy az adott Eseményen való részvételre helyet vásárol, a LABA értékesítője tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet a fizetési folyamatról. Az érdeklődő ügyfél az alábbi fizetési módokat választhatja:

a) Átutalás

Az Esemény részvételi díját az érdeklődő ügyfél a LABA által megadott bankszámlaszámra történő átutalással fizeti meg, a LABA pénzügyi osztálya által elküldött díjbekérő alapján. Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a díjbekérő sorszámát. A fizetés akkor minősül teljesítettnek, amikor az átutalt összeg a LABA bankszámláján jóváírásra kerül.

3.4. Részletfizetés. Az érdeklődő ügyfélnek – a LABA jóváhagyása esetén – lehetősége van az Esemény megrendeléséhez részletfizetést igényelni. Ennek feltételeiről – az igény közlése esetén – a LABA értékesítője tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet.

3.5. Hozzáférés biztosítása. Sikeres fizetés esetén a LABA biztosítja a Résztvevő számára az Eseményhez való csatlakozáshoz szükséges információkat, valamint – legkésőbb a megvásárolt Esemény kezdetének napjáig –  hozzáférést biztosít a Résztvevőnek az Esemény által használt oktatásmenedzsment platformhoz. Amennyiben a Résztvevő az Eseményt annak kezdőnapját követően vásárolta meg, úgy a LABA – munkanapokon 9:00 és 15:00 között – haladéktalanul intézkedik aziránt, hogy a Résztvevő az Eseményhez csatlakozhasson.

3.6. Hívások rögzítése. Jelen ÁSZF elfogadásával az érdeklődő ügyfél tudomásul veszi, hogy a LABA – minőségbiztosítási okokból – az értékesítővel folytatott telefonbeszélgetést rögzíti. A LABA a személyes adatok kezelése és rögzített hívás törlése kapcsán az Adatkezelési szabályzatban foglaltak szerint jár el.

4. A szolgáltatás jellemzői és az igénybevétel feltételei
 

4.1. Online szolgáltatás. A LABA Eseményei kizárólag online (képzések esetén: zárt rendszerű elektronikus távoktatás keretében), főszabály szerint nem nyilvános módon kerülnek lebonyolításra. A Résztvevő az egyes Eseményekre az előadóval és a többi résztvevővel egy időben csatlakozhat be online.

4.2. Személyes jelenlét. A LABA Eseményein nem kötelező a személyes, szinkron jelenlét. A Résztvevőnek lehetősége van az adott Eseményről készült felvételt utólag megtekinteni. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy nem jogosult kedvezményre, pénzvisszatérítésre vagy más kompenzációra amiatt, mert az adott Eseményen nem vesz részt személyesen, szinkron módon. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a LABA – az online oktatás sajátosságai miatt – nem állít ki jelenléti igazolást az adott Eseményen való részvételről.

4.3. Korhatár. A LABA által szervezett Eseményeken az vehet részt, aki a 18. életévét betöltötte. A LABA kivételes esetben, szülői vagy gondviselői hozzájárulási nyilatkozat rendelkezésre állása esetén egyes Események tekintetében engedélyezheti 18 évesnél fiatalabb személy számára is az Eseményen való részvételt.

4.4. Webinár / Workshop. A LABA Eseményei előadásformátumban valósulnak meg,amelyen az előadó mellett a Résztvevőknek is lehetősége van kamerával és mikrofonnal jelen lenni. 

4.5. Házi feladatok és tesztek. A LABA egyes Eseményein – különösen a LABA Fktv. szerinti képzésein – a Résztvevőknek lehetőségük van arra, hogy házi feladatok és tesztek teljesítésével gyakorlatba ültessék a tudásukat és pontokat szerezzenek. A házi feladatok és tesztek teljesítése nem kötelező. A házi feladatokat és a teszteket az erre rendelkezésre álló, a LABA munkatársa által közzétett határidőn belül kell elkészíteni; a határidő elmulasztása esetén nincs mód azok pótlására. Az elmulasztott határidők esetén a LABA kivételesen, diszkrecionális döntése alapján engedélyezhet pótlást.

4.6. Az Esemény teljesítésének igazolása. A Résztvevők egyes Eseményeken – különösen az Fktv. szerinti képzéseken – tanúsítványt szereznek, megfelelő pontszám elérése esetén pedig minősített tanúsítványt szerezhetnek, amely igazolja az Esemény teljesítését. A tanúsítványt magyar és angol nyelven, digitális formában állítjuk ki a Résztvevő számára az Esemény elvégzését követően. 

4.7. Szakképesítés és kreditpontok. A LABA által szervezett Események nem adnak szakképesítést, és nem jogosítanak fel az adott szakma végzésére, amennyiben annak végzését államilag elismert szakképesítéshez kötik a magyar jogszabályok. A LABA egyes Eseményei – ennek kifejezett megjelölése esetén – kreditpontokat biztosíthatnak különböző szakmai szervezetek kreditrendszerében, valamint egyes Eseményeknél lehetőség lehet harmadik fél által szervezett vizsga teljesítésére.

4.8. Az Eseményeken használt platformok és szoftverek. A LABA által szervezett Eseményeken az alábbi, ingyenesen letölthető és használható platformok kerülhetnek alkalmazásra:
a) Zoom videokonferencia platform (https://zoom.us/)
b) Discord üzenetküldő platform (https://discord.com/)
c) Google Classroom oktatásmenedzsment platform (https://classroom.google.com/)
d) A LABA saját fejlesztésű oktatásmenedzsment platformja (a továbbiakban: “LMS”)

Az LMS a LABA olyan honlapja, amelyhez a Résztvevő abban az esetben fér hozzá, amennyiben egy Eseményre résztvevői helyet vásárol. Az LMS hozzáférést biztosít a Résztvevő számára az egyes Eseményekhez, azok részleteihez, a képzési anyagokhoz, feladatokhoz, eszközökhöz, valamint a LABA által nyújtott más szolgáltatásokhoz és lehetőségekhez.

A LABA egyes Eseményein szükség lehet további ingyenes vagy fizetős szoftverek vagy platformok használatára, amelyről a LABA előzetesen tájékoztatja a képzés iránt érdeklődő ügyfelet.

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a LABA vagy a LABA előadója nem nyújt technikai támogatást az Eseményen használt platformok vagy szoftverek használatához. Bármilyen Eseményen való részvételhez felhasználói szintű informatikai ismeretek szükségesek – így különösen, de nem kizárólagosan:

  • Az informatikában széles körben alkalmazott felhasználói felületek, ikonok, alapvető technikai kifejezések  ismerete és általános szoftverkezelési ismeretek;
  • Szoftverek önálló telepítésére való képesség;
  • Üzenetküldő alkalmazások használatának általános ismerete;
  • Videokonferencia alkalmazások használatának általános ismerete;
  • Google-fiók kezelési ismeretek;
  • Azon tény megállapításának képessége, hogy a Résztvevő számítástechnikai eszköze és operációs rendszere alkalmas-e az Eseményen használt platformok vagy szoftverek futtatására.

A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a LABA nem vállal felelősséget azért, ha a Résztvevő ezen felhasználói szintű informatikai ismeretek hiányában vesz részt egy Eseményen, és emiatt a Résztvevő ügyfélélménye romlik.

Az Eseményen használt konkrét platformokról a LABA előzetesen tájékoztatja a Résztvevőt.

A fenti platformok használatához szükséges informatikai, számítástechnikai eszközök és internetkapcsolat biztosítása a Résztvevő feladata, a LABA az Eseményeken való részvételhez ilyen jellegű támogatást nem nyújt. A fenti szoftverek használatához az alábbi szintű informatikai követelményeknek való megfelelés javasolt :

  • Windows 10 / macOS X (10.11) vagy frissebb operációs rendszer;
  • Chrome / Firefox / Edge vagy Safari böngésző legfrissebb verziója
  • Dual-Core 2Ghz vagy jobb processzor
  • 4GB RAM
  • 32/64 CPU bit
  • 1.0Mpbs sebességű internetkapcsolat

4.9. Az Esemény anyagaihoz való hozzáférés. A Résztvevő az Eseménytől – vagy ha az Esemény több alkalomból áll, úgy annak utolsó alkalmától – számított 2 évig hozzáfér az LMS-en vagy más oktatásmenedzsment platformon közzétett képzési anyagokhoz, beleértve a Eseményről készült felvételeket is.

4.10. Minőségbiztosítás. A LABA az Esemény előtt, több alkalmas Esemény esetén az egyes alkalmak között, valamint az Esemény után felkeresheti a Résztvevőt annak érdekében, hogy az Eseménnyel kapcsolatos elvárásairól, azok teljesüléséről, a képzési anyagok megfelelőségéről, az előadóval kapcsolatos véleményéről és további, az Esemény minőségével kapcsolatos kérdésekről megismerje a Résztvevő visszajelzését. A minőségbiztosítási folyamatban való részvétel önkéntes.

4.11. Elállás és pénzvisszatérítés. A LABA olyan Eseményein, amelyek az Fktv. szerint képzésnek minősülnek, a Résztvevő a 3. képzési alkalmat követő munkanapig jelezheti a LABA ügyfélszolgálatának küldött e-mailben (az adott képzés honlapjától függően: [email protected]; [email protected] vagy [email protected]) azt, ha a vásárlástólel kíván állni, és az ilyen Esemény díjának visszatérítését kéri. Az igényt a LABA megvizsgálja, és annak megfelelősége esetén a LABA kollégája bekéri a Résztvevőtől a pénzvisszatérítéshez szükséges információkat. A LABA a Résztvevő számára az ilyen Esemény díját 10 napon belül visszatéríti, egyúttal pedig eltávolítja a Résztvevőt az érintett Esemény valamennyi csatornájáról és platformjáról. Az érintett Esemény 3. képzési alkalmát követően rendes pénzvisszatérítésre nincsen lehetőség. A LABA előzetesen tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet a pénzvisszatérítés feltételeiről az olyan Eseményeit illetően, amelyek nem minősülnek az Fktv. szerinti képzésnek.

4.12. Eltérés az előre meghirdetett időponttól. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy a LABA részéről nem számít hibás teljesítésnek vagy szerződésszegésnek, amennyiben betegség, technikai probléma, valamint az előadó vagy a LABA érdekkörében felmerülő más fontos okból az Esemény az előzetesen meghirdetett időponttól eltérő időpontban kerül megszervezésre. Amennyiben az Esemény egy Fktv. szerinti képzés egyik oktatási alkalma, úgy a LABA köteles az ilyen elmaradt Eseményt észszerű időn belül pótolni a résztvevők számára megfelelő napon és idősávban.

4.13. Eseményspecifikus eltérések. A LABA fenntartja a jogot, hogy egyes Eseményei tekintetében a jelen fejezetben megfogalmazott szabályoktól eltérjen. Bármilyen eltérésről, kivételről vagy további szabályról a LABA előzetesen és egyértelműen tájékoztatja az érdeklődő ügyfelet vagy a Résztvevőt.

4.14. Korábban felvett Események. Kivételesen, az érdeklődő ügyfél kifejezett kérésére, és amennyiben az adott képzés ezt lehetővé teszi, a LABA korábban lebonyolított Események felvételeit és oktatási segédanyagait (a továbbiakban: Korábban Felvett Esemény) is értékesítheti az érdeklődő ügyfél számára. A Korábban Felvett Esemény esetén a Résztvevőnek nincsen lehetősége arra, hogy tanúsítványt, minősített tanúsítványt vagy kreditpontot szerezzen, házi feladatokat teljesítsen, az előadóval vagy a többi résztvevővel kapcsolatba lépjen, vagy rendes pénzvisszatérítést igényeljen. A Korábban Felvett Esemény esetén az Esemény anyagaihoz való hozzáférés ideje az Esemény utolsó alkalmáról készült felvétel létrehozásától számított 2 év.

5. Felnőttképzési szerződésre vonatkozó rendelkezések
 

5.1. Ezen fejezet rendelkezéseit azon Események vonatkozásában kell alkalmazni, amelyek egyben az Fktv. szerinti felnőttképzésnek minősülnek.

5.2. A felnőttképzési szerződés részét képezik a jelen ÁSZF-ban foglaltak, a Résztvevő regisztráció során megadott adatai valamint a LABA honlapján közzétett, jelen fejezetben hivatkozott adatok. 

5.3. A LABA tájékoztatja a Résztvevőt, hogy az Fktv. rendelkezései alapján a köztük létrejövő felnőttképzési szerződés írásba foglalása nem kötelező, és a köztük létrejövő szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek.

5.4. A képzés megnevezését, óraszámát, tervezett kezdési és befejezési időpontját, tervezett tematikáját és tervezett oktatóját a LABA az 1. pont szerinti honlapjain, az adott képzéshez tartozó aloldalon tünteti fel. A Résztvevő jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten nyilatkozik arról, hogy a képzés ezen adatait megismerte.

5.5. A LABA által szervezett képzések zárt rendszerű elektronikus távoktatás formájában kerülnek megvalósításra.

5.6. A képzés során a teljesítmény ellenőrzése és értékelése online projektmunkával, házi feladatokkal valamint tesztfeladatokkal történik, az értékelés során megszerezhető maximális pontszám 200 pont. A képzéshez vizsga nem kapcsolódik. A képzés során előzetes tudás nem kerül beszámításra.

5.7. A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum a Résztvevő teljesítményének értékelésétől függ. Az egyes képzéseken egyedileg meghatározott pontszámok elérése esetén a Résztvevő tanúsítványt vagy minősített tanúsítványt szerezhet. A tanúsítvány vagy minősített tanúsítvány akkreditált végzettséget nem igazol. A tanúsítvány és a minősített tanúsítvány a képzés nevét, a Résztvevő nevét, a dokumentum típusát, a jogszabály által kötelezően előírt tartalmi elemeket, és az előadó valamint a LABA képviselőinek aláírását tartalmazza. A tanúsítvány vagy a minősített tanúsítvány tartalmának, formájának vagy dizájnjának megváltoztatására a LABA nem köteles.

5.8. A megengedett hiányzás mértékével kapcsolatosan a LABA tájékoztatja a Résztvevőt, hogy a képzés alkalmairól készült videófelvételek digitális formában visszanézhetőek, így nem kötelező a képzés alkalmain való személyes jelenlét.

5.9. A képzéshez költségvetési vagy európai uniós támogatás nem kapcsolódik. A képzéshez kapcsolódóan nincsen a Résztvevő által igényelhető ösztöndíj.

5.10. A képzés díjáról a LABA az ÁSZF 3.2. pontja szerint tájékoztatja Résztvevőt. A képzési díj – tekintettel a képzés rövid időtartamára – a képzés megkezdése előtt teljes egészében esedékes, kivéve azon esetet, amikor a LABA sz ÁSZF 3.4. pontja szerint részletfizetést engedményez a Résztvevőnek.

6. Magatartási szabályok és következményeik
 

6.1. Magatartási szabályok. A LABA elkötelezett a biztonságos, tiszteletteljes és támogató tanulási környezet kialakítása iránt minden Résztvevő számára. Ennek érdekében minden Résztvevő kötelezettséget vállal az alábbi magatartási szabályok betartására a LABA által szervezett bármely Eseményen:

a) Erőszak és fenyegetés tilalma: Tilos az erőszakos vagy fenyegető magatartás, ideértve az erőszakra vagy önkárosításra buzdítást.

b) Zaklatás és diszkrimináció tilalma: Tilos a zaklatás, megkülönböztetés vagy megfélemlítés bármely formája, különösen a faji, etnikai, nemi, szexuális irányultságon, valláson, életkoron, fogyatékosságon vagy bármely más védett tulajdonságon alapuló diszkrimináció. Különösen, de nem kizárólagos ide tartozik a szóbeli, írásbeli vagy vizuális zaklatás, a nemkívánatos közeledés és a becsmérlő megjegyzések.

c) Megfelelő kommunikáció követelménye: A Résztvevőnek tiszteletteljesen, konstruktívan és adekvát stílusban kell kommunikálnia az Esemény során a többi résztvevővel, az előadóval és a LABA munkatársaival. Tilos az olyan zavaró viselkedés, mint a trollkodás, az öncélú trágárkodás, a spamelés, a flaming, vagy bármilyen más olyan tevékenység, amely zavarja mások ügyfélélményét.

d) Illetlen vagy kényes tartalmak megosztásának tilalma: Tilos obszcén, pornográf, vagy más szempontból illetlen vagy kényes tartalmakat megosztani a többi résztvevővel, az előadóval vagy a LABA munkatársaival, vagy ilyen tartalmat közzétenni az Esemény bármely platformján.

e) Illegális tevékenységek tilalma: Tilos bármilyen illegális tevékenység végzése vagy promotálása az Esemény során, így különösen de nem kizárólagosan a csalás, a kábítószer-kereskedelem, a hackelés, a kalózkodás vagy a rosszindulatú szoftverek terjesztése.

f) Személyes adatokkal és bizalmas információval való visszaélés tilalma: A Résztvevő köteles tiszteletben tartani az Esemény többi résztvevőjének, az előadónak valamint a LABA munkatársainak a magánéletét. Tilos a személyes adatok vagy bizalmas információk jogosulatlan gyűjtése, közzététele, vagy bármilyen más módon történő felhasználása.

g) A szellemi tulajdon védelme: Az előadó és / vagy a LABA által készített diasorok, segédanyagok, a képzés struktúrája, az Esemény tájékoztató aloldala valamint az Események felvétele az előadó és / vagy a LABA szellemi tulajdonát képezi. A Résztvevőnek szigorúan tilos bármilyen tananyagot, videót vagy védett tartalmat többszörözni, másolni, megosztani, terjeszteni, harmadik személyek számára hozzáférhetővé tenni vagy bármely más módon felhasználni a LABA kifejezett engedélye nélkül. Ez magában foglalja a bejelentkezési adatok illetéktelen felhasználókkal való megosztásának, vagy a platformhoz való jogosulatlan hozzáférés tilalmát.

h) Digitális etikett: A Résztvevő ügyel a technológia megfelelő használatára, így különösen arra, hogy az Esemény platformjait rendeltetésszerűen használja, lenémítsa a mikrofonját, amikor nem beszél, és kiküszöböljön minden zavaró technikai körülményt.

6.2. Szankciók. A LABA:

a) Figyelmeztetésben részesíti a Résztvevőt, amennyiben jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségének megszegése kis jelentőségű és nem lehetetleníti el a további részvételt az Eseményen;

b) Eltávolítja a Résztvevőt az Esemény valamennyi platformjáról – a Résztvevő képzési anyagokhoz való hozzáférésének megvonása nélkül –, valamint megvonja a Résztvevő lehetőségét házi feladatok teljesítésére és az előadóval vagy a többi résztvevővel való kommunikációra, amennyiben a Résztvevő a) pont szerinti szabályszegése az előadóval vagy a többi résztvevővel való közös munkát lényegesen akadályozza vagy ellehetetleníti;

c) Teljes körűen eltávolítja a Résztvevőt az Eseményről – a Résztvevő képzési anyagokhoz való hozzáférésének megszüntetése mellett –, amennyiben a Résztvevő az a) pont szerinti szabályszegésével szabálysértést vagy bűncselekményt követ el, vagy jelen ÁSZF-ben vagy a Felnőttképzési Szerződésben foglalt kötelezettségeit súlyosan vagy ismétlődően megszegi. Súlyos szerződésszegésnek minősül különösen a szellemi tulajdon védelmére vonatkozó rendelkezések bárminemű megsértése.

6.3. Pénzvisszatérítés szankció alkalmazása esetén. Az 5.2. pontban foglalt szankciók alkalmazása esetén a Résztvevő csak abban az esetben jogosult az Esemény díjának visszatérítésére, amennyiben arra a 4.11. pont alapján is lehetősége van.

7. Szerződés létrejötte, tartalma, módosítása, megszüntetése
 

7.1. A LABA és a Résztvevő között a szerződés akkor jön létre, amikor a Résztvevő a LABA értékesítője által közölt díjat a LABA részére megfizeti az ÁSZF 3.3 pontjának megfelelően. Amennyiben a LABA az ÁSZF 3.4. pontja szerint a Résztvevőnek részletfizetést enged, a szerződés az első részlet megfizetésével jön létre.

7.2. A szerződés létrejöttét megelőzően a feleket együttműködési és tájékoztatási kötelezettség terheli. Ennek keretében Résztvevő köteles a LABA számára feltárni az Eseménnyel kapcsolatos előzetes ismereteit, szakmai tapasztalatait. A LABA fenntartja magának a jogot, hogy a Résztvevő Eseményen való részvételét visszautasítsa, amennyiben megítélése szerint felkészültsége elmarad a LABA által az Eseményen való részvételhez elvárt szinttől. A visszautasítás nem sértheti az egyenlő bánásmód követelményét.

7.3. A szerződés az Esemény utolsó napjától számított 2 évig tartó határozott időre jön létre azzal, hogy az Esemény utolsó napját követően a Résztvevő az Esemény képzési anyagaihoz való hozzáférésen felül további szolgáltatásokra nem jogosult.

7.4. LABA jogosult jelen ÁSZF-et egyoldalúan, indoklás nélkül módosítani. LABA köteles az ÁSZF módosítás hatályba lépése előtt legalább 15 nappal tájékoztatni a Résztvevőt a tervezett módosításról. A tájékoztatás megküldését követő 15 napon belül a Résztvevő a szerződéstől indokolás nélkül elállhat, vagy azt felmondhatja.

7.5. Fogyasztónak minősülő Résztvevő a szerződés létrejöttétől számított 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállhat vagy a szerződést felmondhatja. A fogyasztónak minősülő Résztvevő elállási vagy felmondási jogát nem gyakorolhatja abban az esetben, ha az Esemény, amelyre a szerződés létrejött, a nyilatkozatának megküldését megelőzően véget ért. Fogyasztó elálló vagy felmondó nyilatkozatát az 1. pont szerinti e-mail címekre köteles megküldeni. Jelen pont nem érinti a 4.11. pont alapján minden Résztvevőt megillető elállási jogot.

8. Panaszkezelés rendje
 

8.1. Jelen fejezet rendelkezéseit azon Résztvevőkre kell alkalmazni, akik a Ptk. szerint fogyasztónak minősülnek, azaz szakmájuk, önálló foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró természetes személyek.

8.2. LABA célja, hogy valamennyi szolgáltatást megfelelő minőségben, a Résztvevő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Résztvevőnek mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát az 1. fejezet szerinti telefonszámon, e-mail címeken, vagy levél útján is közölheti. 

8.3. LABA a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a Résztvevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a LABA a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát megküldi a Résztvevőnek. 

8.4. Az írásbeli panaszt LABA 30 napon belül írásban érdemben igazolható módon megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig megőrzi LABA, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.

8.5. A Felek a panaszkezelési eljárás során kötelesek a jóhiszemű és konstruktív együttműködésre, az észszerű időben történő válaszadásra és a probléma megoldására irányuló kommunikációra. A LABA nem vállal felelősséget azért, ha a Résztvevő panaszának kivizsgálását vagy megoldását azért nem tudja elvégezni, mert a Résztvevő a LABA erre irányuló cselekményeit aktív vagy passzív magatartásával akadályozza, elutasítja az együttműködést vagy nem szolgáltatja a szükséges információkat.

8.6. Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint (általános alávetési nyilatkozatot LABA nem tett):

8.7. A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdéseiben, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

8.8. A Fogyasztó panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:


8.9. A  békéltető testület hatáskörébe tartozik a  fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A  békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a  fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a  felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a  fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. 

8.10. Tájékoztatjuk, hogy online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

8.11. A LABA-t a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti vármegyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

8.12. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

9. Vegyes és záró rendelkezések
 

9.1. Az Esemény meghiúsulása. A LABA fenntartja a jogot, hogy az Eseményeinek elindítását – az Esemény kezdő időpontjáig – lemondja. Amennyiben az Esemény bármilyen okból meghiúsul, a LABA visszatéríti az Esemény díját a Résztvevő számára, vagy felajánlja annak a lehetőségét, hogy a Résztvevő a meghiúsult Esemény helyett másik Eseményen vegyen részt. Az Esemény meghiúsulása esetén a Résztvevő az Esemény díjának visszatérítésén felül további díjra semmilyen jogcímen – így különösen kártérítésként, sérelemdíjként, költségtérítésként – nem jogosult.

9.2. Felnőttképzési adatszolgáltatás. Ha a LABA által szervezett Esemény az Fktv. szerinti képzésnek minősül, a Résztvevő biztosítja a LABA számára a LABA Fktv. szerinti adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítéséhez szükséges személyes adatokat, és a LABA-t haladéktalanul értesíti a személyes adataiban beállt változásról. Az adatszolgáltatás az Fktv. szerinti képzésnek minősülő Eseményben való részvétel feltétele. Az adatszolgáltatás elmaradása esetén a LABA figyelmezteti a Résztvevőt az adatszolgáltatási kötelezettségére. Az adatszolgáltatás elmaradása esetén  Résztvevő  eltávolításra kerül az ilyen Esemény által használt platformokról, megszüntetjük a hozzáférését, és az Esemény végén fogja megkapni a hozzáférést. .

9.3. Kép- és hangrögzítés. A LABA ezúton tájékoztatja a Résztvevőt, hogy a LABA az Eseményről folyamatos képet és hangot rögzítő videófelvételt készít. A videófelvétel készítésének célja a LABA Eseményeinek minőségbiztosítása, valamint az Esemény résztvevői számára a videófelvételekhez való utólagos hozzáférés biztosítása. A videófelvétel készítésével a LABA személyes adatkezelést valósít meg az Eseményen vagy annak bármely alkalmán jelen lévő résztvevők tekintetében az alábbi adatokra: név, becenév, fénykép, profilkép, képmás, hang, valamint bármely olyan személyes adat, amelyet a Résztvevő az Esemény során közöl magáról. Az Esemény során a webkamera és/vagy mikrofon használata nem kötelező. Amennyiben a Résztvevő úgy dönt, hogy webkamerát és/vagy mikrofont használ az Esemény során, úgy tudomásul veszi és hozzájárul ahhoz, hogy a LABA által rögzített videófelvételben a képmása és/vagy hangja is rögzítésre kerül. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy az ezen pont szerinti személyes adataihoz az Eseményről készült videófelvétel megtekintésével hozzáférnek az Esemény további résztvevői, valamint azok a személyek, akik a 4.14. Pont szerint Korábban Felvett Eseményként vásárolják meg az Esemény felvételeit. A Résztvevő tudomásul veszi, hogy az ilyen módon rögzített személyes adatait a LABA-nak nem áll módjában a videófelvételből utólagosan eltávolítani, módosítani vagy más módon befolyásolni.

9.4. Adatvédelem. A jelen ÁSZF által nem szabályozott, a LABA adatkezelésére vonatkozó kérdésekben a LABA Adatkezelési Szabályzata az irányadó, amely az alábbi linken érhető el: Adatkezelési Szabályzata | Laba üzleti iskola (l-a-b-a.hu). (Jelen adatkezelési szabályzat megegyezik a https://skvot.hu és https://robotdreams.hu honlapon közzétett adatkezelési szabályzattal). A Résztvevő jelen ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy a LABA Adatkezelési Szabályzatát megismerte és elfogadja.

9.5. Magatartási kódex hiánya. LABA tájékoztatja a Résztvevőt, hogy nem áll a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény 2. § i) pontja szerinti magatartási kódex hatálya alatt.

9.6. Vitarendezés. A Felek megállapodnak abban, hogy a jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a peres eljáráson kívüli békés megegyezésre törekednek. A Felek a jelen ÁSZF-ből származó esetleges jogvita esetére kölcsönösen alávetik magukat a LABA székhelye szerinti bíróság kizárólagos illetékességének, vagy – amennyiben a Résztvevő fogyasztónak minősül – a Résztvevő lakóhelye szerinti bíróság illetékességének.

9.7. Jogról való lemondás hiánya. Amennyiben LABA jelen ÁSZF alapján őt megillető jogot nem gyakorol, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a LABA egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan az ÁSZF valamely feltételéhez vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.

9.8. Irányadó jog. Az ÁSZF és a LABA Adatkezelési Szabályzata által nem szabályozott kérdésekben a magyar jog, különösen az Fktv., Fkkr. és a Ptk. rendelkezései az irányadók.

Hatályos: Budapest, 2024. szeptember 30.-tól

Korábbi verzió (Hatályos: 2024.09.29.-ig)